Laisvoje elektros rinkoje dėl klientų vis labiau bus kovojama ne tik kaina, bet ir aptarnavimo kokybe

2020 m. rugpjūčio 18 d.
Laisvoje elektros rinkoje dėl klientų vis labiau bus kovojama ne tik kaina, bet ir aptarnavimo kokybe

Atsisakius monopolinių paslaugų elektros tiekimo rinkoje, privatūs klientai sulauks vis daugiau jų poreikius atitinkančių pasiūlymų iš skirtingų rinkos žaidėjų. Tačiau tai – ne vienintelis teigiamas klientų laukiantis pokytis. Nepriklausomo elektros tiekėjo „Ignitis“ atstovų teigimu, dėl privačių elektros vartotojų bus vis aktyviau kovojama užtikrinant ir siūlant aukščiausią aptarnavimo kokybę.

Klientams padeda ir robotas

Anot „Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovo Andriaus Kavaliausko, kiekvienas paslaugų teikėjas žino, kad kokybiškam klientų aptarnavimui užtikrinti būtinos yra kelios sąlygos – greitis, lankstumas ir aiškumas.

„Klientų aptarnavime „Ignitis“ nėra naujokas, mūsų specialistai žino, kad atsakymus į rūpimus klausimus vartotojai nori gauti čia ir dabar bei pačiais įvairiausiais kanalais. Neabejojame, kad iš klientų pusės jaučiamas poreikis gauti vis kokybiškesnes ir operatyvesnes paslaugas laisvoje elektros tiekimo rinkoje tik augs. Elektros tiekėjams teks vis aktyviau stengtis, kad būtų išlaikytas geriausias kokybės ir kainos santykis“, – sako A.Kavaliauskas.

„Ignitis“ atstovo teigimu, šiuo metu bendrovė turi 1,6 mln. privačių klientų, iš kurių kasdien sulaukiamų užklausų kiekis itin didelis. Tam, kad su jomis būtų susidorojama operatyviai, dauguma procesų klientų aptarnavime yra automatizuoti, be to, nuolatos stengiamasi diegti ir procesą greitinančius sprendimus, kaip antai susirašinėjimo robotus.

„Ateityje turėtų dar labiau išaugti ir internetinio atsiskaitymo platformų svarba. Klientams branginant savo laisvą laiką, atsiskaityti už elektrą, dujas ir kitas namų ūkio paslaugas vis rečiau yra traukiama į fizines įmokų surinkimo vietas. Štai prie savitarnos sistemos e.ignitis.lt kas savaitę prisiregistruoja vidutiniškai apie 1500 naujų vartotojų, o bendras „Ignitis“ savitarnos vartotojų skaičius jau pasiekė 584 tūkstančius. Fiksuojame ir nuolat augančią vyresnio amžiaus klientų dalį“, – pabrėžia A.Kavaliauskas.

Šiuo metu „Ignitis“ savitarnos platformoje iš viso galima apmokėti daugiau nei 250-ies tiekėjų sąskaitas.

Stiprybe tampa ir turimi biržos ekspertai

Įvairesni skirtingiems klientų poreikiams siūlomi nepriklausomų elektros tiekėjų planai neabejotinai taps dar vienu ženkliu privalumu klientams, įsitikinęs „Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas. Tai leis vartotojams išsirinkti sau tinkamiausią pasiūlymą. 

„Elektros tiekimo rinkoje atsiras lankstumas, koks dabar yra, pavyzdžiui, telekomunikacijų sektoriuje. Kaip šiandien vertindamas mobiliojo ryšio operatorių pasiūlymus klientas atsižvelgia, kiek, pavyzdžiui, gigabaitų interneto jam reikia, taip jau greitai vertins ir suvartojamų kilovatvalandžių kiekį.

Tačiau tai, ar pasiūlymai bus patrauklūs klientams dažnai lemia bendrovės ekspertų patirtis analizuojant vartotojų įpročius ir vykdant prekybą elektros biržoje. „Ignitis“ ekspertų patirtis leidžia prognozavimą biržoje atlikti preciziškai, kas galiausiai leidžia klientams pateikti patrauklius pasiūlymus“, – sako A.Kavaliauskas.

„Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas primena, kad šiemet iki gruodžio 10 d. pageidaujamą nepriklausomą elektros energijos tiekėją privalės pasirinkti per 98 tūkst. privačių elektros vartotojų, kurie per metus suvartoja 5000 kWh ir daugiau elektros energijos. Vienu iš nepriklausomų elektros energijos tiekėjų yra ir bendrovė „Ignitis“. Tai reiškia, kad tie klientai, kurie norės ir toliau naudotis „Ignitis“ paslaugomis taip pat turės sudaryti naują sutartį.

Nuo 2022 m. nepriklausomus tiekėjus turės būti pasirinkę nuo 5000 iki 1000 kWh suvartojantys vartotojai, o nuo 2023 m. – visi likusieji. Iš viso šalyje šiuo metu yra apie 1,6 mln. privačių elektros vartotojų.